5هزار بیمار سرطانی از نانو داروی ایرانی استفاده کردند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر محمودرضا جعفری، بنیان گذار یک شرکت دانش بنیان فراوری کننده داروهای نانویی گفت: چون من در خاتمه نامه دکتری روی لیپوزوم برای درمان سرطان کار می کردم، با این فناوری به خوبی آشنا بودم از این رو تصمیم گرفتم که این فناوری را برای ساخت دارو به کار گیرم. ابتدا با یکی از شرکت های دارویی دولتی وارد همکاری شدم و مدتی روی فرمولاسیون این دارو کار کردیم اما به نتیجه نرسیدیم.

5هزار بیمار سرطانی از نانو داروی ایرانی استفاده کردند

وی اضافه نمود: سپس با یک شرکت خصوصی وارد مذاکره شدیم تا این فناوری با یاری آن ها تجاری سازی گردد. برنامه این بود که فرمولاسیون و دانش فنی آماده شده و به شرکت داروسازی فروخته گردد که البته خوب شد که نشد!

وی خاطر نشان کرد: این شکست به من یاری کرد تا یاد بگیرم که چگونه می توان شرکت دانش بنیان تاسیس کرد در نتیجه با یاری ستاد توسعه فناوری نانو، اقدام به راه اندازی شرکتی برای توسعه این فناوری کردم.

جعفری ادامه داد: فروش دانش فنی و فرمولاسیون در ایران صرفه مالی ندارد در حالی که اگر بتوان با راه اندازی یک شرکت همین فرمولاسیون یا دانش فنی را به محصول تبدیل کرد، ارزش اضافه نموده بیشتری برای فناور به همراه دارد.

وی مطرح کرد: از فناوری نانولیپوزوم و مایسل برای فراوری سه دارو استفاده کردیم و در نهایت محصولاتی به بازار عرضه شده که از نظر کیفیت و قیمت کاملاً قابل رقابت با محصولات خارجی است.

جعفری ادامه داد: البته در خصوص داروی ضدسالک، این فناوری نمونه خارجی ندارد. از داروی ضدسرطان که با فناوری لیپوزوم فراوری نموده ایم تاکنون بیش از5هزار بیمار سرطانی استفاده نموده اند. داروی ضدسرطان برای جامعه ما داروی مهمی است که متاسفانه وارداتی است و اگر بیمار آزاد بخرد، حدود 750 دلار برایش تمام می گردد. لذا کشور ما برای این کار یارانه می دهد.

وی اضافه نمود: یک عدد از این داروهای ضدسرطان در حدود 1 میلیون و 700 هزار تومان قیمت دارد برای هر سری، 3 یا 4 عدد از آن ضروری است که حدود 5 تا 7 میلیون تومان می گردد. ولی داروی ما 700 هزار تومان است که با بیمه 70 هزار تومان خواهد شد، رقمی که برای بیماران هزینه سنگینی محسوب نمی گردد. ما مدل های فروش مختلفی را مورداستفاده قرار دادیم یکی از آن ها توزیع دارو توسط شرکت های توزیع کننده دارو است. در حال حاضر داروی کورکومین به صورت B2C و بدون نسخه به مشتریان ارائه می گردد.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 33096

به "5هزار بیمار سرطانی از نانو داروی ایرانی استفاده کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5هزار بیمار سرطانی از نانو داروی ایرانی استفاده کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید