100 دانشمندجهان اسلام برای 5 حوزه علم و فناوری در نشست استپ حضور پیدا می نمایند

به گزارش مجله سرگرمی، دانشمندان دنیا اسلام با مشارکت در ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP)، تعاملات علمی و فناورانه دنیای اسلام را رونق می دهند.

100 دانشمندجهان اسلام برای 5 حوزه علم و فناوری در نشست استپ حضور پیدا می نمایند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نخستین نشست کمیته علمی ششمین نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشور های اسلامی در حوزه آب و انرژی با حضور سعید سهراب پور دبیر ششمین نشست استپ و محمدحسن سعیدی دبیر کمیته علمی همبست آب و انرژی برگزار گردید.

در این نشست چند جانبه سعید سهراب پور دبیر اجرایی ششمین نشست استپ با بیان اینکه مهمترین هدف نشست استپ، بسترسازی و شکل دهی و راهنمایی تعاملات علمی و فناورانه مبتنی بر مسائل دنیا اسلام است، گفت: به دنبال آن هستیم که دانشمندان دنیا اسلام حول مسائل و چالش های کشور های اسلامی گردهم آیند.

وی اضافه کرد: نشست تبادل تجربیات علم و فناوری (STEP) در کشور های اسلامی مشهور است. دو دوره از آن در ایران و سه دوره آن نیز در مالزی، عمان و پاکستان برگزار گردیده است.

سهراب پور با بیان اینکه، دوره ششم رویداد استپ، آبان ماه امسال در ایران برگزار می گردد، بر نهایی شدن هرچه سریعتر اجرای برنامه ها و پنل ها در دانشگاه به منظور استفاده حداکثری از دانشمندان حاضر در این رویداد تاکید نمود.

وی در ادامه با بیان اینکه، ارتباط دانشمندان دنیا اسلام با یکدیگر، برخلاف دانشمندان تراز اول دنیا، ضعیف تر است، گفت: نشست استپ کوشش می نماید به منظور شبکه سازی و ایجاد ارتباط بین دانشمندان دنیا اسلام یک بستر مناسب طراحی و ایجاد کند.

دبیر اجرایی ششمین نشست استپ در ادامه بیان نمود: بنیاد علم و فناوری مصطفی (ص) با هدف اثربخشی در زیست بوم علم و فناوری و ارتقاء سطح علمی کشور های اسلامی، اقدام به شبکه سازی برای استفاده از ظرفیت های عظیم دنیای اسلام نموده است.

در ادامه این نشست، محمدمهدی جعفری دبیر اجرایی نشست استپ نیز، گفت: حوزه های مورد بحث در نشست استپ شامل سلامت و همبست آب و انرژی و همچنین سطوح کارکردی، ارتباطات علم، بانوان و علم و فناوری و تامین اقتصادی علم و فناوری می گردد.

وی با بیان اینکه بیش از 100 نفر از دانشمندان دنیا اسلام متناسب با پنج حوزه در زمینه علم و فناوری از 34 کشور در این دوره از نشست استپ حضور دارند، بیان نمود: این مهمانان از کشور های مالزی، ترکیه، انگلستان، هند، عراق و ... هستند.

دبیر اجرایی ششمین نشست استپ بیان کرد: با توجه به اینکه نشست استپ محلی برای شبکه سازی بین دانشمندان دنیا اسلام است، سعی داشته ایم که مهمانان از سازمان های بین المللی، رسانه های علمی و شخصیت های حقیقی و حقوقی دانشگاه ها باشند.

جعفری با اشاره به دستاورد های نشست های قبلی استپ در حوزه علم و فناوری، توضیح داد: حضور بیش از 150 دانشمند برجسته و مراکز آموزش عالی، عقد تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه ها و اجرای برنامه های همکاری مشترک میان دانشمندان و دانشگاه ها از جمله برنامه های این نشست است.

وی ادامه داد: تصویب شکل گیری 9 کارگروه تخصصی در حوزه های مختلف و شکل گیری شبکه آزمایشگاهی و ارائه گرنت های تحقیقاتی در قالب برنامه آزمایشگاه نوآوری از دیگر دستاورد های لاین نشست است.

جعفری همچنین گفت: رویداد آشنایی صنایع با دستاورد های دانشمندان دنیا اسلام (EISA)، نیز با هدف فناوری و تجاری سازی برگزار می گردد که مخاطبان آن، شرکت های دانش بنیان هستند و این رویداد نیز برنامه مستقلی است که در کارخانه نوآوری آزادی برگزار خواهد شد.

وی در سرانجام گفت: شبکه سازی دانشمندان دنیا اسلام، زمانی شکل می گیرد که فرآیند عرضه و تقاضا وجود داشته باشد؛ در حالی که بعضی از کشورها، متقاضی این نشست هستند و استپ فقط یک کنفرانس علمی برای آنان نیست و بعضی از افراد برای شبکه سازی در آن حضور دارند.

mahsanblog.ir: وبلاگ مهسان، این وبلاگ برای سیستم مدیریت محتوای مهسان میباشد

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 51797

به "100 دانشمندجهان اسلام برای 5 حوزه علم و فناوری در نشست استپ حضور پیدا می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 دانشمندجهان اسلام برای 5 حوزه علم و فناوری در نشست استپ حضور پیدا می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید