گرامیداشت روز سعدی شیرازی در بلاروس

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - مسکو - خبرنگاران - سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس به مناسبت سالروز بزرگداشت سعدی شیرازی شاعر پرآوازه ایرانی مراسمی در دانشکده روابط بین الملل بلاروس برگزار کرد.

گرامیداشت روز سعدی شیرازی در بلاروس

به گزارش روز آدینه خبرنگاران به نقل از سفارت ایران در بلاروس، در این مراسم تعدادی از علاقه مندان شعر و ادبیات فارسی و دانشجویان رشته های شرق شناسی، اقتصاد، پزشکی و همچنین جمعی از اساتید و دانشجویان ایرانی مقیم مینسک حضور داشتند.

در این مراسم، رئیس دانشکده روابط بین الملل بلاروس پیرامون صندلی سعدی در جهان سخنانی ارایه کرد.

همچنین پس از پخش نماهنگ هایی از اشعار سعدی به زبان روسی مسابقه ای در مورد ضرب المثل های فارسی در میان دانشجویان و فارسی آموزان برگزار گردید که با اهدا جوایز فرهنگی به برندگان از سوی سفارت همراه بود.

در بخش دیگری از این برنامه دانشجویان فارسی آموز قطعاتی از اشعار سعدی را به زبان فارسی قرائت کردند و در خاتمه مهمانان از نمایشگاه کوچک کتب شعر سعدی و ایران شناسی به زبان روسی که به همت سفارت برپا شده بود دیدن کردند.

یکم اردیبهشت ماه یادروز نگارش گلستان سعدی با نام این شاعر پرآوازه در تقویم ملی ثبت شده است و افزون بر ایرانیان، بعضی دیگر کشورها نیز یادش را در این روز گرامی می دارند.

اروپام ** 1346**

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20956

به "گرامیداشت روز سعدی شیرازی در بلاروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرامیداشت روز سعدی شیرازی در بلاروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید