کاوشگر مریخ روزالیند تکمیل شد

به گزارش مجله سرگرمی، سازمان فضایی اروپا کاوشگر روزالیند را تکمیل کرده است. این کاوشگر بخشی از پروژه ExoMars است که سال آینده به فضا پرتاب می شود.

کاوشگر مریخ روزالیند تکمیل شد

به گزارش ، طبق اعلام سازمان فضایی اروپا، کاوشگر روزالیند تکمیل شده است. این کاوشگر در 2020 میلادی به آسمان پرتاب می شود تا نشانه های حیات را در مریخ بررسی کند.

سازمان فضایی اروپا کاوشگر روزالیند را تکمیل کرده است. این کاوشگر بخشی از پروژه ExoMars است که سال آینده به فضا پرتاب می شود.

روزالیند مجهز به دوربین های جدید با کیفیت بالا است تا حیات در مریخ را بررسی و جستجو کند. البته هنوز آزمایش فرود کاوشگر با کمک چتر نجات انجام نشده است.

این آزمایش ها ماه نوامبر انجام می شود. پیترو باگلیونی مدیر پروژه ExoMars توضیح داده که طی دو آزمایش در اوایل سال جاری مشکلاتی در سیستم فرود با چتر نجات رصد شده است. به گفته او این اشکالات معین شده و اقداماتی برای برطرف کردن آن ها نیز اجرا شده است.

او در این باره می گوید: آزمایش ماه نوامبر باید موفقیت آمیز باشد یا حداقل نشانه هایی از موفقیت آمیز بودند اقدامات را دربر داشته باشد.

به هرحال این کاوشگر 6 چرخ مجهز به یک مته 2 متری دارد تا نمونه هایی از زیر سطح سیاره را جمع آوری کند. همچنین روزالیند دارای 9 ابزار است که به دانشمندان کمک می کند مرحله به مرحله در سیاره سرخ کاوش هایی انجام دهند.

در کنار این موارد کاوشگر مجهز به یک سیستم مسیریابی اتوماتیک است که به آن کمک می کند با سرعت بیشتری بین نقاط مختلف سیاره کمک کند. روزالیند قرار است در جولای 2020 میلادی از مقر فضایی بایکونور در قزاقستان به آسمان پرتاب شود. طبق برنامه ریزی کاوشگر در مارس 2021 میلادی روی مریخ فرود می آید. پروژه ExoMars با همکاری سازمان فضایی روسیه وناسا انجا می شود.

منبع: مهر

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43659

به "کاوشگر مریخ روزالیند تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوشگر مریخ روزالیند تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید