همکاری روسیه و ناتو به طور کامل قطع شد

به گزارش مجله سرگرمی، مسکو - خبرنگاران - معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که ناتو خود را از دستور کار روابط دوجانبه با روسیه خارج و روابط دو طرف قطع شده است و هیچ نشانه ای مبنی بر تغییر این رویکرد دیده نمی گردد.

همکاری روسیه و ناتو به طور کامل قطع شد

به گزارش روز دوشنبه خبرنگاران، الکساندر گروشکو اضافه کرد: ثبات و امنیت در اروپا به همکاری میان ناتو و روسیه بستگی دارد حال آنکه شرایط فعلی به مانند جنگ سرد میان شوروی و ناتو شده است.

وی با انتقاد از تحرکات ناتو در مرزهای روسیه گفت: امروز بازدارندگی ناتو بیش از تمایل مسئولان آن برای گفت وگو با روسیه شده است و روزبروز بر بودجه ناتو اضافه کرده می گردد حال آنکه روسیه قصد ندارد وارد رقابت بر سر افزایش هزینه نظامی گردد.

گروشکو بروز جنگ میان ناتو و روسیه را یک فاجعه برای کل بشریت خواند و گفت: قطعا در بروکسل پایتخت سیاسی اروپا و واشنگتن این واقعیت را درک می نمایند.

لازم به ذکر است، در چند روز گذشته، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی شروع به برگزاری رزمایشی با حضور نیروهای کشورهای بلغارستان، یونان، کانادا، آمریکا، هلند، رومانی، گرجستان، اوکراین و ترکیه در دریای سیاه کرد.

دو روز مانده به خاتمه این رزمایش نیز، روس ها برای دومین بار در سال 2019از شروع رزمایش خود در دریای سیاه خبر دادند.

صف آرایی دو طرف در دریای سیاه در حالی است که هفته گذشته اعضای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای گرامیداشت هفتادمین سالگرد تاسیس خود در آمریکا گردهم آمدند و بر اتخاذ تدابیر جدی تر علیه روسیه به توافق رسیدند.

در اجلاس سران ناتو در واشنگتن تصمیم گرفته شد که نیروهای بیشتری از ناتو به دریای سیاه اعزام شوند تا با طرح های مسکو برای تسلط بر این پهنه آبی مقابله نمایند.

اروپام ** 1346 **

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 19609

به "همکاری روسیه و ناتو به طور کامل قطع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری روسیه و ناتو به طور کامل قطع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید