همه چیز درباره الکامپ، تسهیلات ویژه برای بازدیدکنندگان نمایشگاه

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از مهم ترین رویدادهای علمی ،برگزاری نمایشگاه بین المللی الکامپ است که رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای جزئیات برگزاری آن را بیان کرد.

همه چیز درباره الکامپ، تسهیلات ویژه برای بازدیدکنندگان نمایشگاه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، یکی از مهم ترین رویدادهای علمی که نه تنها برای شرکت های فعال بلکه برای علاقه مندان به تازه های فناوری نیز اهمیت زیادی دارد، برگزاری نمایشگاه بین المللی الکامپ است.از عمر این نمایشگاه بیست و چهار دوره می گذرد و تاکنون توانسته هرسال، مکانی برای عرضه و نمایش محصولات الکترونیکی، کامپیوتری و پیشرفت های تجارت الکترونیک باشد.

رسول سراییان دبیر کل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور حدود یک ماه پیش از برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: به واسطه نقش تاثیر گذار الکامپ شرکت ها مطالبه گر استفاده از این فرصت هستند. از بهمن ماه روند برگزاری الکامپ کلید خورد اما وجود موضوعات سیاسی و مالی باعث شد تا به این فکر کنیم که چگونه امید و نشاط را به جامعه بدهیم لذا شعار آینده بهتر را انتخاب کردیم.

سراییان اظهار کرد: در کنار نمایشگاه برنامه های جانبی داریم و شرکت های فعال در 10 فناوری روز جهان نیز حضور دارند.

وی ادامه داد: بخش توان تک با ماموریت ارائه خدمات توان یابان براساس بستر فناوری اطلاعات و دیده شدن کسب و کارهای توان یابان برای جذب سرمایه گذار برگزار می گردد.بخش مشاغل الکامپی نیز تهیه شده که سالن خاصی دارد و امیدواریم این بخش منشا ایجاد شغل گردد.

وی در ادامه بیان نمود: موضوع دعوت از مهمانان خارجی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار گرفته و ما امیدواریم سال جاری افتتاح نمایشگاه را با حضور وزرای فناوری اطلاعات و ارتباطات سایر کشورها داشته باشیم. سفرهای الکامی را طراحی کردیم تا با تورهای داخل نمایشگاهی توسط تور لیدرهای خاصی بازدید انجام گردد همچنین بخشی را برای مهمانان خارجی برای بازدید از نمایشگاه و شرکتها درنظر داریم همچنین،تسهیل خاصی برای تجار و بازرگانان خارجی باهمکاری معاونت علمی درنظر گرفته شده است.

سراییان ادامه داد: تورها با ثبت نام و هزینه حداقلی انجام می گردد.

وی تاکید نمود:نسل پنجم، هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیا، بلاک چین، داده های باز، رباتیک،از فناوری های روز جهانهستند که شرکت های قابل توجهی در ایران توانستند به محصولات اولیه برسند.

در روزهای منتهی به زمان برگزاری نمایشگاه الکامپ با محمدباقر اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای گفت وگو کردیم تا اطلاعات تازه ای از این نمایشگاه ارائه دهد.

اثنی عشری رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت حضور شرکت ها در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ گفت: سال جاری با وجود شرایط مالی که به وجود آمده است الکامپ را به عنوان یک مسئولیت اجتماعی در بخش IT برگزار می کنیم و شعار سال جاری این نمایشگاه آینده بهتر انتخاب شده است.

وی اضافه نمود: در این شرایط وظیفه ما این است که نیروهای جوان کشور را که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می نمایند ترغیب کنیم تا بتوانند محصولات خود را در این نمایشگاه به نمایش بگذارند.

در سال های گذشته تصور می شد که پس از برجام شرایط برای حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه بهتر است و آنها نیز تمایل بیشتری به حضور در این نمایشگاه نشان می دهند اما آمار نشان می دهد که سال جاری مردم بیشتر از قبل پای کار هستند و آمادگی خود را برای فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و IT اعلام کردند.

استقبال گسترده از نمایشگاه

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای در ادامه بیان نمود: ما به این موضوع اعتقاد داریم که جوانان کشور به عنوان سرمایه های اصلی توانسته اند در بخش های مختلف به خصوص بخش IT فعال باشند و سال جاری نیز استقبال از این نمایشگاه علی رغم همه مسائل و سیاسی کاری های کشورهای غربی و آمریکایی بیشتر از سال قبل بود.

وی تأکید کرد: این در حالی است که در سال های گذشته تصور می شد که پس از برجام شرایط برای حضور شرکت های خارجی در این نمایشگاه بهتر است و آنها نیز تمایل بیشتری به حضور در این نمایشگاه نشان می دهند اما آمار نشان می دهد که سال جاری مردم بیشتر از قبل پای کار هستند و آمادگی خود را برای فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات و IT اعلام کردند.

اثنی عشری در ادامه بیان نمود: سال جاری 30 هزار مترمربع فضا برای حضور شرکت ها و تیم های استارتاپی در نمایشگاه الکامپ در نظر گرفته شده و حتی ثبت نام بیش از حد شرکت ها و استارت آپ ها پس از زمان اعلام شده برای ثبت نام و پذیرش، مسائلی را برای جانمایی این تیم ها و شرکت ها ایجاد نموده است.

حضور مقتدرانه تیم های استارت آپی

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای درباره تعداد تیم های استارت آپی حاضر در نمایشگاه شرح داد: سال جاری 500 استارت آپ در نمایشگاه حضور دارد که سال گذشته در 4 سالن مستقر شده اند اما تعداد سالن ها را به دلیل استقبال تیم های استارت آپی از 4 سالن به 6 سالن افزایش دادیم و این نشان دهنده رشد قابل توجه تیم های استارت آپی در حوزه IT است.

وی اضافه نمود: همچنین شرکت های بزرگ تجارت الکترونیک نیز در الکامپ حضور دارند که هم از نظر تعداد و هم از نظر کیفیت محصولات افزایش خوبی داشتند.

سال جاری 30 هزار مترمربع فضا برای حضور شرکت ها و تیم های استارتاپی در نمایشگاه الکامپ در نظر گرفته شده و حتی ثبت نام بیش از حد شرکت ها و استارت آپ ها پس از زمان اعلام شده برای ثبت نام و پذیرش، مسائلی را برای جانمایی این تیم ها و شرکت ها ایجاد نموده است.

اثنی عشری درباره حضور شرکت های با فناوری های های تک شرح داد: در سالنی به نام الکام چنچ شرکت های فعال در فناوری های آینده نگر نظیر شهر هوشمند و اینترنت اشیاء در کنار نهادهایی نظیر سازمان فضایی حضور دارند و بخش خصوصی و سایر دستگاه ها مانند سازمان فناوری اطلاعات و معاونت علمی نیز مشارکت مناسبی برای فعالیت این شرکت ها در این سالن دارند. انتظار داریم مردم نیز از این بخش استقبال نمایند چرا که این بخش از فناوری اطلاعات به توسعه رفاه و سهولت زندگی بشر یاری می نماید.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای با اشاره به حمایت ناچیز دولت از برگزاری این نمایشگاه،گفت: برای برگزاری نمایشگاه الکامپ دولت در حدود 2 درصد حمایت مادی نموده و مابقی آن توسط بخش خصوصی صورت گرفته است. البته حمایت های معنوی از نهادهای دولتی داشته ایم.

بلیت رایگان برای بازدید نمایندگان الکامپ

وی درباره ارائه تسهیلات به بازدیدنمایندگان از نمایشگاه الکامپ شرح داد: به منظور سهولت در حضور بازدیدنمایندگان از این نمایشگاه ثبت نام الکترونیکی بر روی سایت نمایشگاه الکامپ پیش بینی شده که اگر این ثبت نام توسط افراد انجام گردد به آنها بارکدی داده می گردد که بر اساس این بارکد می توانند با ارائه آن به صورت رایگان از نمایشگاه بازدید نمایند. این در حالی است که اگر افراد مراجعه حضوری بدون ثبت نام داشته باشند باید برای حضور در این نمایشگاه بلیت را خریداری نمایند.

اثنی عشری در ادامه گفت: همچنین اتوبوس هایی در مراکز مختلف شهر برای حمل ونقل بازدیدنمایندگان و علاقه مندان به نمایشگاه در نظر گرفته شده است و تفاهم نامه ای نیز با یکی از اپلیکیشن های حمل ونقل به امضا رساندیم تا در پارکینگ ویژه برای حمل ونقل بازدیدنمایندگان آماده باشند. همچنین تخفیفاتی برای استفاده مردم از این اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.

حضور وزرای ICT کشورهای مختلف قطعی شد

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای درباره حضور میهمانان خارجی در این نمایشگاه شرح داد: روز 26 تیر ماه اجلاس چهارجانبه با حضور وزرای روسیه، ترکیه و آذربایجان در تهران برگزار می گردد که پس از این رویداد انتظار داریم تا وزرا و هیأت همراه از نمایشگاه الکامپ نیز بازدید کند در کنار حضور این وزرا تعدادی از وزرای کشورهای مختلف به همراه معاون دبیر کل اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) نیز از نمایشگاه بازدید می نمایند.

وی در سرانجام اعلام کرد: با توجه به شرایط و مسائل سیاسی که وجود دارد حضور میهمانان خارجی در حد انتظارمان نیست اما تعداد این میهمانان به صد نفر رسیده است.

سال گذشته 460 استارتاپ ثبت نام کردند که سال جاری شاهد افزایش درخواست برای حضور در نمایشگاه هستیم.

استارت آپ ، بخش فعال نمایشگاه

پیش از این نیز آرش برهمند مسئول برگزاری الکام استارز نمایشگاه الکامپ در نشست خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکامپ از پیشرفت استارت آپ ها اطلاع داد وگفت: نزدیک 480 استارتاپ در این نمایشگاه ثبت نام کردند که حدود 100 استارتاپ از سوبسید سازمان نظام صنفی رایانه ای استفاده می نمایند و مابقی غرفه های 12 متری دارند.60 درصد از استارتاپ هایی که سال گذشته در الکام استارز شرکت کردند توانستند به بلوغ برسند.

وی اعلام کرد: سال گذشته 460 استارتاپ ثبت نام کردند که سال جاری شاهد افزایش درخواست برای حضور در نمایشگاه هستیم.

به نظر می رسد با توجه به ظرفیت های علمی و فناوری کشور شاهد حضور فعال شرکت های دانش بنیان و تجاری در عرصه الکترونیکی و رقابت برای بازار یابی در نمایشگاه الکامپ باشیم.

انتهای پیغام/

مهسان بلاگ: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

تور مالزی ارزان قیمت: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی

جعبه مهر: جعبه مهر | مجله اجتماعی مهرورزی و مهربانی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30351

به "همه چیز درباره الکامپ، تسهیلات ویژه برای بازدیدکنندگان نمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره الکامپ، تسهیلات ویژه برای بازدیدکنندگان نمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید