مسکو: مذاکرات وین با توافق حاضران ادامه می یابد

به گزارش مجله سرگرمی، نماینده روسیه در مذاکرات هسته ای در وین از تداوم مذاکرات برای احیای برجام اطلاع داد.

مسکو: مذاکرات وین با توافق حاضران ادامه می یابد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی حاضر در مذاکرات هسته ای در وین گفت، شرکت نمایندگان در نشست کمیسیون مشترک JCPOA (برنامه جامع اقدام مشترک) تصمیم خود را پس از گفت وگوهای روز شنبه در ادامه مذاکرات در خصوص توافق هسته ای ایران ابراز داشتند.

به گزارش خبرگزاری تاس میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت: حاضران در این مذاکرات رضایت خاطر از پیشرفت به دست آمده را ابراز و عزم خود را برای ادامه گفت وگوها برای تکمیل موفقیت آمیز فرایند گفتگوها ابراز داشتند.

این در حالی است که نماینده چین در مذاکرات هسته ای در وین گفت، همه طرف ها توافق نموده اند که در روزهای آینده با کار گسترده تر و اساسی در زمینه لغو تحریم ها و سایر موضوعات مرتبط ، کوشش نمایند.

وانگ فون نماینده چین در سازمان ملل متحد و حاضر مذاکرات هسته ای در وین شنبه بعد از ظهر به وقت تهران در این زمینه به خبرنگاران گفت: همه طرف های به جامانده در توافق موافقت نموده اند که کوشش در مواردی از جمله برطرف تحریم ای ایالات متحده را تسریع نمایند.

روز پنجشنبه 26 فروردین ماه نشست کمیسیون مشترک برجام در حدود دو ساعت با حضور هیأت های ایران و 1+4 و نماینده اتحادیه اروپا در شهر وین برگزار و طرفین توافق کردند که گفت وگوهای فنی در نشست های کارشناسی در دو حوزه برطرف تحریم ها و مسائل هسته ای، ادامه یابد.

همچنین مقرر شد نتایج نشست های این دو گروه کارشناسی به کمیسیون مشترک اعلام گردد.

بعد از آن رایزنی های دو و چندجانبه که قبل از نشست کمیسیون هم برگزار گردیده بود، در جریان بود و در ادامه رایزنی های تیم های مذاکره نماینده ایران و گروه 1+4 در وین، روز آدینه دیداری با حضور هیأت های سه کشور اروپایی و هیأت ایرانی به ریاست عراقچی برگزار گردید.

علاوه بر این، نشست سه جانبه ای نیز بین رؤسای هیأت های ایران، چین و روسیه در محل اقامت عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس هیأت مذاکره نماینده کشورمان برگزار گردید.

یک روزنامه آمریکایی مدعی شده ، با اینکه کارگروه معین اقدامات ضروری ایران برای بازگشت به برجام کار خود را انجام داده، کارگروه تهیه فهرست تحریم هایی که باید از سوی آمریکا لغو شوند، پیشرفتی نداشته است. (جزئیات بیشتر)

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

pariha.com: پریها مجله گردشگری، خبری، موفقیت، آشپزی و سرگرمی میباشد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 140817

به "مسکو: مذاکرات وین با توافق حاضران ادامه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: مذاکرات وین با توافق حاضران ادامه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید