مرقد پدر شیخ صفی الدین اردبیلی ساماندهی شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل از ساماندهی مرقد پدر شیخ صفی الدین اردبیلی در محله کلخوران اطلاع داد.

مرقد پدر شیخ صفی الدین اردبیلی ساماندهی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی در بازدید استاندار از عملیات اجرایی مرمت این بنای تاریخی گفت: در راستای رونق گردشگری مذهبی با محور صفویه به عنوان بنیان گذار حکومت شیعی در ایران، دو بنای تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و بقعه شیخ کلخوران در امسال به صورت ویژه موردتوجه نهاده شد.

او اضافه نمود: عملیات مرمت، ساماندهی و بهسازی بخش های مختلف مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی به شکل مطلوب عملیاتی شد و همین موضوع افزایش ماندگاری گردشگران را به دنبال داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گفت: در بقعه شیخ کلخوران نیز به منظور پاسخ به مطالبه چندین ساله مردم منطقه، پروژه ساماندهی جامع از سال گذشته شروع شد و هم اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

او بابیان این که این پروژه فاخر در سفر رئیس جمهور به بهره برداری می رسد، اضافه نمود: در این پروژه رواق سازی، مرمت بنا، کف سازی، نورپردازی، محوطه سازی و راه اندازی موزه در دستور کار است.

فلاحی توضیح داد: بقعه شیخ کلخوران به همراه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی دو مقصد اصلی گردشگران مذهبی است که در سال های اخیر محور رویدادهای مذهبی قرارگرفته است و رونق آن موجب افزایش ماندگاری گردشگران خواهد شد.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 42942

به "مرقد پدر شیخ صفی الدین اردبیلی ساماندهی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرقد پدر شیخ صفی الدین اردبیلی ساماندهی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید