لطمه بزرگ تحریم هواوی به تراشه سازان آمریکایی

به گزارش مجله سرگرمی، تحلیلگران معتقدند تصمیم ترامپ برای تحریم شرکت چینی هواوی به بعضی شرکت های تراشه ساز در این کشور که قبلاً با هواوی همکاری داشته اند، آسیب می زند.

لطمه بزرگ تحریم هواوی به تراشه سازان آمریکایی

دولت ترامپ تصمیم گرفته دسترسی هواوی به فناوری های آمریکایی را محدود کند تا جلوی پیشرفت بیشتر این شرکت و تسخیر شبکه های نسل پنجم مخابراتی را توسط آن بگیرد. صنعت نیمه هادی یکی از بزرگترین صنایع صادراتی آمریکاست و چین با توجه به انبوه تولیدات الکترونیکی خود از خریداران اصلی این نوع تراشه ها و نیمه هادی ها محسوب می گردد.

کاهش خرید تولیدات شرکت های سازنده تراشه و نیمه هادی در آمریکا توسط چینی ها به ارزش سهام شرکت های یادشده لطمه زده و به عنوان مثال ارزش سهام شرکت هایی مانند کوالکوم در یک ماه گذشته هر یک به طور متوسط 34 درصد کاهش یافته است.

بعضی شرکت های سخت افزاری دیگر همکار با هواوی نیز از تنزل عملکرد اقتصادی خود خبر داده اند. به عنوان مثال Qorvo از کاهش 13.6 درصدی ارزش سهام خود در یک ماه اخیر خبر داده و Skyworks و Lumentumنیز این نزول را به ترتیب 20 و 28.5 درصد اعلام نموده اند.

سباستین هوو تحلیل گر مؤسسه سی ال اس ای در این مورد گفته است: در ابتدا تصور بر این بود که چین و آمریکا در نهایت با یکدیگر به توافق می رسند، اما زمانی که بازار از حصول هرگونه توافقی ناامید شد، کاهش ارزش سهام شرکت های سخت افزاری و تراشه ساز شروع شد. پیش بینی می گردد این شرایط در نیمه دوم سال 2019 هم ادامه یابد و منافع شرکت های آمریکایی بیش از گذشته آسیب ببیند.

،مهر

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26535

به "لطمه بزرگ تحریم هواوی به تراشه سازان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لطمه بزرگ تحریم هواوی به تراشه سازان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید