فشار آمریکا بر شرکت های نفتی برای کاهش همکاری با ونزوئلا

به گزارش مجله سرگرمی، تهران - خبرنگاران - سه منبع آگاه به رویترز گفتند آمریکا از شرکت های واسطه ای نفتی و پالایشگاه های مختلف در سراسر دنیا خواسته است تا همکاریهای خود را با ونزوئلا بیش از پیش کاهش دهند، در غیر اینصورت تحریم خواهند شد.

فشار آمریکا بر شرکت های نفتی برای کاهش همکاری با ونزوئلا

به گزارش جمعه خبرنگاران به نقل از رویترز، این اقدام در حالی است که تلاش های واشنگتن برای سرنگونی نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا متوقف مانده و برای تحقق اهداف خود در حوزه سیاست خارجی به سوی شرکت های غیرآمریکایی متمایل شده است.

آمریکا در ماه های اخیر تحریم هایی علیه ونزوئلا اعمال کرده اما برخی شرکت ها همچنان به تامین و انتقال سوخت از هند، روسیه و اروپا به ونزوئلا ادامه می دهند.

به گفته منابع آگاه، واشنگتن مشخصا قصد دارد انتقال بنزین و فرآورده های پالایشگاهی به ونزوئلا قطع شود اما سوخت هواپیما و گازوئیل از این قاعده مستثنی هستند.

دفتر کنترل دارایی های وزارت خزانه داری آمریکا اوایل ماه فوریه بیان نمود که از ماه آوریل آینده استفاده از نظام مالی این کشور برای انجام معاملات نفتی با ونزوئلا ممنوع می شود. وزارت خارجه آمریکا هفته جاری با شرکت های خارجی تماس گرفته و بیان نمود که دامنه تحریم ها گسترده تر شده و فراتر از تحریم هایی است که به صورت مکتوب منتشر شده است.

منابع آگاه گفتند وزارت خارجه آمریکا به این شرکت ها اعلام کرده است که هر گونه تجارت نفتی با ونزوئلا، اعم از مستقیم، غیرمستقیم یا تهاتری، نقض تحریم های آمریکا قلمداد خواهد شد.

یک منبع آگاه که نامش فاش نشده است، به رویترز گفت: این رفتار این روزهای آمریکاست. آنها قوانین مکتوبی دارند و بعد تماس می گیرند و توضیح می دهند که قوانین نانوشته ای نیز وجود دارد که باید از آنها تبعیت شود.

فشارهای آمریکا در حالی است که روسیه همچنان حامی دولت مادورو است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه از روسیه خواست تا سربازان خود را از ونزوئلا خارج کند اما مسکو گفته که این متخصصان در چارچوب همکاری نظامی به ونزوئلا اعزام شده اند.

شبک**9423**1708

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 17595

به "فشار آمریکا بر شرکت های نفتی برای کاهش همکاری با ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار آمریکا بر شرکت های نفتی برای کاهش همکاری با ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید