ساماندهی بازارهای موازی در اولویت کارگروه کتابفروشان

به گزارش مجله سرگرمی، مدیر کارگروه کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از ساماندهی بازارهای موازی که به صنعت نشر صدمه می زند، در این کارگروه اطلاع داد.

ساماندهی بازارهای موازی در اولویت کارگروه کتابفروشان

محمد یراقچی، مدیر کارگروه کتابفروشان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به شروع دور جدید فعالیت کارگروه کتابفروشان در اتحادیه گفت: یکی از اولویت های کاری ما در کارگروه ساماندهی بازارهای موازی کتابفروشی ها است زیرا فعالیت این افراد ضربه های زیادی به بازار نشر کشور وارد نموده است.

وی اضافه نمود: در این زمینه ما اکنون شاهد این موضوع هستیم که کتاب به صورت گسترده در ایستگاه های مترو، سازمان ها و اداره ها و دستفروشان بدون هیچ ضابطه و قانونی به فروش می رسد و نظارتی بر فروش کتاب ها نیست.

یراقچی با بیان اینکه در کارگروه به فعالیت غیرقانونی فضاهایی که در آن کتاب می فروشند رسیدگی خواهیم کرد، ادامه داد: سایت های و موسساتی نیز که فروش اینترنتی کتاب دارند باید در زمره این گروه قرار گیرند و طبق مقررات برای فروش جواز کسب بگیرند زیرا تا وقتی این جواز را ندارند تابع هیچ مقرراتی نیستند.

وی تاکید نمود: عدم توجه به قوانین و مقررات موجب شده است که در زمینه فروش کتاب ما با تخفیف های عجیب و غریب روبه رو شویم یا شاهد فروش کتاب های غیررسمی در بعضی از این فروشگاه ها باشیم.

یراقچی با اشاره به رایزنی کارگروه کتابفروشان با سایر کارگروه های اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران شرح داد: در این زمینه جلسات مشترکی با سایر همکاران خود در کارگروه برگزار کردیم تا بتوانیم به مسائل و دغدغه های خود رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به دیگر اولویت های این کارگروه گفت: حل مسائل ناشران، کتابفروشان و موزعان، تخفیف های پشت جلد کتاب، قرار دادن امانی و غیر امانی کتاب به کتابفروش و ساماندهی دیگر مسائل حوزه کتابفروشان از جمله موضوعاتی است که به زودی در کارگروه پیگیری خواهیم کرد

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 43052

به "ساماندهی بازارهای موازی در اولویت کارگروه کتابفروشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساماندهی بازارهای موازی در اولویت کارگروه کتابفروشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید