رونمایی آستون مارتین از ونکویش ویژن کانسپت

به گزارش مجله سرگرمی، آستون مارتین در نمایشگاه ژنو سال جاری با رونمایی از چند مدل پروتوتایپ و کانسپت مختلف، ایده های خود برای محصولات آینده را به نمایش گذاشته است.

رونمایی آستون مارتین از ونکویش ویژن کانسپت

خبرنگاران- ونکویش نام یکی از پرچمداران پیشین آستون مارتین است که طی دو نسل از سال 2001 تا 2007 و 2012 تا 2018 با پیشرانه V12 و در دو گونه کوپه و اسپایدر روی خط فراوری قرار داشت و نهایتاً با ارائه نسخه نهایی موسوم به ونکویش S. Ultimate در تیراژ محدود تنها 175 دستگاه از سبد محصولات آستون مارتین کنار گذاشته شد.

حالا این خودروساز میخواهد در جریان ارائه اولین سری از مدل های پیشرانه وسط برای رقابت با سال جاری فراری و لامبورگینی، به قول اَندی پالمر (Andy Palmer) مدیر کمپانی، با کمال افتخار این نام پرآوازه را دوباره زنده کند.

طراحی و مهندسی ونکویش ویژن کانسپت (Vanquish Vision Concept) در تمامی قسمت ها براساس سه فلسفه کاهش هرچه بیشتر وزن، جمع وجور بودن و کمترین مقاومت در برابر جریان هوا شکل گرفته و با وجود شباهت غیر قابل انکاری به برادران بزرگ ترش AM-RB 003 و والکایری دارد، به لحاظ عملکرد فنی یک پله پایین تر از آن ها جای گرفته و در عوض عناصر زیبایی شناختی بیشتری در چهره اش بکار خواهد رفت.

ازآنجاکه این مدل هنوز در حد ایده اولیه بوده و تا رسیدن به مدل فراوریی نهایی پستی و بلندی های زیادی را پشت سر خواهد گذاشت، اطلاعات دقیقی پیرامون مباحث فنی در دسترس نیست و آستون مارتین فعلا به ذکر دو نکته مهم بسنده نموده است.

نخست آنکه ونکوییش جدید زمان عرضه به بازار نسخه توربو دوقلو اختصاصی قلب V6 کاملاً جدید کمپانی را در سینه دارد و برخلاف انتظار احتمالاً خبری از پیشرانه های 8 یا 12 نخواهد بود. البته پیشرانه مذکور نخستین بار در مدل AM-RB 003 رونمایی خواهد شد.

  • نمایشگاه خودرو بوسان 2018 از نمای نزدیک
  • دیلز آن ویلز (Deals on Wheels) دوبی، بهشت عاشقان خودرو!
  • خودروهای خاص و گران قیمت در تهران

نکته دوم هم اینکه برخلاف برادران بزرگ ترش که ساختار مرکزی تماماً فیبرکربنی دارند، ونکوییش بر شاسی آلومینیومی چند تکه با وزن کم، هزینه فراوری مقرون به صرفه، مقاومت بالا و البته سرعت فراوری قابل توجه متکی بوده و توانایی سازنده بریتانیایی اش را در بهره گیری از فناوری های روز جهان به رخ رقبا خواهد کشید.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: فرادید
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28002

به "رونمایی آستون مارتین از ونکویش ویژن کانسپت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی آستون مارتین از ونکویش ویژن کانسپت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید