روشن: بازی های استقلال را نگاه نمی کنم!

به گزارش مجله سرگرمی، حسن روشن درحاشیه مراسم تجلیل ازپیشکسوت های ورزشی اعلام نموده که بازی های استقلال را به دلیل اینکه مجبوربه حرف زدن درباره این تیم می گردد دیگر نگاه نمی کند!

روشن: بازی های استقلال را نگاه نمی کنم!

حسن روشن،پیشکسوت باشگاه استقلال از برگزاری مراسم تجلیل ازپیشکسوتان ورزش بسیارخوشحال است. روشن که همیشه ازمسائل گوناگون انتقاد می نماید، ازبرگزاری این نشست به نیکی یاد کرد. پیشکسوت باشگاه استقلال دراین خصوص گفت: ارزنده ترینکاری که در طول تاریخ ورزش ایران صورت گرفت، توسط سلطانی فر و صالحی امیری انجام شد.دراین مراسم خیلی از کسانی که شاید 30، 40 سال یکدیگر را ندیده بودند، دیدند، از طرفی قراراست موزه المپیک تشکیل گردد که کار خوبی است. وزیر تمام فدراسیون ها را ملزم به تشکیل کمیته پیشکسوتان نموده است که امیدواریم به مرحله عمل برسد.

روشن درادامه حرف هایش به نتایج فوتبال ایران درهفته اول لیگ قهرمانان آسیا اشاره نمود. روشن با نقد دوباره رفتارهای کارلوس کی روش چنین گفت: فوتبال داخلی ما در زمان کی روش از بین رفت، همه چیز را فدای تیم ملی کردیم تا به جام جهانی برویم. هیچ مربی خارجی پیش از این اینطور عمل ننموده بود، زمانی که اوفارل به ایران آمد، تغییر نسل داد و بزرگانی مانند حبیبی، مهاجرانی، یاوری و صالح نیا را به عنوان یاری در کنار خود استفاده کرد و وقتی رفت تازه نتایج خوبی گرفتیم.

روشن عمیقا اعتقاد دارد که تیم ملی درزمان مربیگری کارلوس کی روش هیچ پیشرفتی نداشته است. روشن صحبت هایش را که سرشارازنقد ازسرمربی سابق تیم ملی است، این گونه ادامه داد: کی روش در هشت سالی که بود دو بار به جام جهانی رفتیم که قبلا هم رفته بودیم که پیشرفتی برای ما نبود. باید بیشتر روی ساختار فوتبال مان کار کنیم تا نمایندگان خوبی در آسیا باشیم، فوتبال ما فعلا بیمار است.

روشن علاقه وافری به عملکرد رایکوف درفوتبال ایران دارد و باردیگرنام این مربی سازنده را که شاید برای نسل جدید فوتبال ایران نامی آشنا نباشد، صدا می زند: فکر می کردم کی روش مانند رایکوف است که می خواهد هم فوتبال ما را بسازد هم نتیجه بگیرد، درست مانند کاری که اوفارل انجام داد.

روشن اعتقاد دارد که فدراسیون فوتبال نباید دراین برهه اقدام به استخدام سرمربی خارجی کند، به این دلیل هیچ مربی خوبی اکنون دردنیای فوتبال وجود ندارد که بی تیم باشد و همه درگیرتیم های باشگاهی یا ملی خود هستند: در حال حاضر آوردن مربی خارجی درست و جایز نیست، چون مربیان خو ب خارجی درگیر لیگ های خود هستند و باید اجازه دهیم تمام گردد تا از بین مربیان خوب، یک گزینه مناسب را انتخاب کنیم.

ازاستقلال چه خبر؟ روشن ازتیمی که سال ها برای آن بازی نموده، ابرازبی اطلاعی می نماید: هیچ خبری از استقلال ندارم و بازی هایش را نگاه نمی کنم،؛ چون اگر نگاه کنم باید صحبت کنم که دوستان ناراحت می شوند. نمی دانم مدیرعامل و هیأت مدیره زمانی که می آیند خوب هستند اما چرا تغییر می نمایند و بد می شوند، آیا به خاطر نشستن پشت آن میز است که آدم های خوب بد می شوند؟ متأسفانه دلال ها روی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس حاکم هستند که شاید یکی از دلایلش هم این باشد.

نظرروشن درباره خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس چیست؟ پیشکسوت باشگاه استقلال شرایط حاکم برفوتبال امارات را مثال می زند: با توجه به تجربه ای که در امارات دارم در مورد این کشور صحبت می کنم، تمام باشگاه های امارات دولتی هستند اما از دوستانشان که سرمایه دار هستند به عنوان بخش خصوصی استفاده می نمایند. حدود 99 درصد باشگاه های عربی دولتی هستند، اما اداره باشگاه ها برعهده مدیران شرکت هاست و دلالی وجود ندارد و پاک کار می نمایند.

روشن درپایان حرف هایش به آنچه دروزارت صنایع رقم می خورد اشاره می نماید: وزارت صنایع 10، 15 تیم دارد که باید به طور عادلانه به تیم هایشرسیدگی کند، نه به بعضی تیم ها مانند سپاهان و ذوب آهن بیشتر برسد و به بقیه کمتر، اما افرادی که می آیند پولها را هدر می دهند، غیر از چند باشگاه خصوصی، هیچ پولی را خرج آموزشگاه و پرورش جوانها و استعدادها نمی نمایند. آموزشگاه باشگاه مانند حساب پس انداز است و تیم فعلی مانند حساب حجاری که باید از آن خرج کرد.

10-670

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15619

به "روشن: بازی های استقلال را نگاه نمی کنم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روشن: بازی های استقلال را نگاه نمی کنم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید