ثبت مجموعه اسناد بقعه جهانی شیخ صفی در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: مجموعه اسناد بقعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی به ثبت می رسد.

ثبت مجموعه اسناد بقعه جهانی شیخ صفی در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی توضیح داد: مجموعه اسناد تاریخی میراث جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی از جمله معتبرترین، قدیمی ترین و پرتعدادترین اسناد ایران محسوب می گردد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اعلام کرد: این اسناد به لحاظ نقش آنها در آنالیز تاریخ اجتماعی، فرهنگی و مالی شمال غرب ایران مخصوصا شهر اردبیل از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

فلاحی ادامه داد: هرچند بخشی از این اسناد در ناملایمات طبیعی و عوامل انسانی به غارت رفته است ولی بخش باقیمانده آن در تکمیل مطالعات تاریخی اعتبار ویژه ای دارند.

او اضافه نمود: این اسناد که بخش اعظم آن جهت حفاظت بهینه در دوره پهلوی به موزه ملی ایران باستان منتقل شد در طی دهه های اخیر مرمت و کارهای حفاظتی اساسی روی آن انجام و متون آن بعد از بازخوانی و در معرض عموم نهاده شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اضافه نمود: ارزش و اهمیت این اسناد سبب شده که کارهای لازم جهت معرفی و حفاظت آن در سطح ملی با ثبت آن در حافظه جهانی انجام و اقدامات موثر برای ثبت آن در میراث جهانی در آینده به انجام برسد.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30100

به "ثبت مجموعه اسناد بقعه جهانی شیخ صفی در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت مجموعه اسناد بقعه جهانی شیخ صفی در فهرست ملی برنامه حافظه جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید