برنامه تبادل علم و فناوری جایزه جهانی مصطفی (ص) برگزار می شود

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد عبداللهی دبیر کارگروه علمی سلامت جایزه جهانی مصطفی (ص) گفت: استپ STEP مخفف (Science and Technology Exchange Program) اقدامی است که با مشارکت دانشمندان صاحب نام برای ایجاد گفتمان و هم افزایی در جهت توسعه علم و فناوری و حل مسائل جامعه به صورت یک همایش در یکی از کشورهای اسلامی همزمان با جایزه جهانی علمی مصطفی (ص) برگزار می شود.

برنامه تبادل علم و فناوری جایزه جهانی مصطفی (ص) برگزار می شود

وی اضافه کرد: جایزه مصطفی (ص) به عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان در سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید. این جایزه که به صورت دوسالانه به دانشمندان و پژوهشگران برتر جهان اسلام اعطا می شود، به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه های علم و فناوری ارائه شده و زمینه ساز بهبود زندگی بشریت باشد.

دبیر کارگروه علمی سلامت استپ گفت: دوره های قبلی استپ به ترتیب در کشورهای ایران، مالزی، عمان و پاکستان برگزارشده و ششمین دوره این برنامه در بخش سلامت همزمان با مراسم جایزه مصطفی (ص) 2019 میلادی در تاریخ 10 تا 13 نوامبر (19 تا 22 آبان) در دانشگاه علوم پزشکی تهران با مشارکت منتخبین اعضای هیئت علمی دانشگاه در قالب کارگروه همایش برگزار خواهد شد.

عبداللهی با بیان اینکه، معرفی علوم و فنون جدید و تخصصی در علوم پزشکی و نحوه همکاری عملی پژوهشگران در سطح جهان به صورت یک شبکه منسجم با در نظر دریافت مسائل محیط زیست و مسائل جامعه به عنوان دغدغه دانشگاه های نسل پنجم و ششم در پانل های تخصصی موردبحث قرار خواهد گرفت اضافه کرد: در این همایش حدود 30 دانشمند صاحب نام از کشورهای خارجی با مشارکت بنیاد جایزه مصطفی (ص) در تهران دعوت شده اند.

وی گفت: امید می رود این اقدام فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات علمی میان اساتید و دانشجویان فراهم کند و همچنین موقعیت فرصت های مطالعاتی و دوره های تخصصی آینده برای دانشجویان علوم پزشکی تعیین شود.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44941

به "برنامه تبادل علم و فناوری جایزه جهانی مصطفی (ص) برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه تبادل علم و فناوری جایزه جهانی مصطفی (ص) برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید