امارات خواهان گفتگوی دولت هادی و شورای انتقالی جنوب یمن شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات خواهان گفتگوی دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی با شورای انتقالی جنوب تحت حمایت امارات شد.

امارات خواهان گفتگوی دولت هادی و شورای انتقالی جنوب یمن شد

قرقاش در صفحه توئیتر خود نوشت: بیانیه امارات علیه تروریسم و حمایت از نیروهای ائتلاف قاطعانه بود، مهم اعتقاد آشکار به این است که مصاحبه و ارتباط بین دولت [هادی] و شورای انتقالی تحت نظارت عربستان سعودی راه حل حل بحران است.

لازم به ذکر است وزارت خارجه امارات بیانیه ای صادر و تأکید نموده است حملات امارات در یمن دفاع از خویش و در پاسخ به تهدیدات علیه نیروهای ائتلاف عربی است به ویژه اینکه روند حملات گروه های تروریستی علیه این ائتلاف و غیرنظامیان بیشتر شده است.

در این بیانیه آمده است که حملات هوایی در تاریخ 28 و 29 آگوست 2019 علیه این گروه ها صورت گرفت و این حملات بر اساس اطلاعات میدانی موثقی که نشان می داد شبه نظامیان نیروهای ائتلاف را هدف قرار می دهند، انجام شد چرا که لازم بود پاسخ مستقیم برای مقابله با هر گونه تهدید نظامی صورت می گرفت.

شورای انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است، طی دو هفته گذشته توانسته است نیروهای دولت هادی را از شهر عدن (پایتخت موقت این دولت)، زنجبار (مرکز استان أبین) و بعضی مناطق استان شبوه خارج کند.

درگیری ها در این مناطق همچنان ادامه دارد و دولت هادی در بعضی مناطق پیروز شده است نیروهای مورد حمایت امارات را عقب براند.

در همین ارتباط معمر الأریانی، وزیر اطلاع رسانی دولت مستعفی یمن، امارات را به کوشش برای تجزیه یمن متهم کرد و گفت که حملات روز پنجشنبه اماراتی ها به نیروهای آن دولت دهها کشته و زخمی داشته است.

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41498

به "امارات خواهان گفتگوی دولت هادی و شورای انتقالی جنوب یمن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات خواهان گفتگوی دولت هادی و شورای انتقالی جنوب یمن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید